Interviu pentru Revista Fereastra in contextul COVID-19

2020-03-21

  1. Ce impact are actuala situație asupra companiei? Ce măsuri ați luat sau aveți în plan pentru depășirea acestei perioade?

    R.: Fiind o situatie cu care nu ne-am mai confruntat, am trecut de la panica la tratarea acestei situatii cu calm si responsabilitate. In primul rand, „siguranta” este cuvantul cheie care trebuie sa primeze in orice masura luata.

    Impactul este unul major, estimarile noastre pentru urmatoarele 12 luni prevad o scadere mai mare de 50%, intr-un scenariu  pesimist. De aceea, pregatirile si deciziile pentru aceasta situatie nu sunt unele usoare. Ceea ce ne dorim este sa pastram echipa, sa ne ajutam clientii si acest lucru il vom facem impreuna cu furnizorii nostrii.

    Primele masuri pe care le-am luat au fost:

    • lucru de acasa pentru cei care puteau sa faca acest lucru;
    • reducerea timpului de lucru in productie;
    • implementarea de noi proceduri operationale pentru minimizarea riscurilor;
    • implementarea de proceduri care conțin măsuri preventive precise în birourile și în secțiile de productie, și am pus în aplicare toate măsurile preventive recomandate de autoritățile sanitare în conformitate cu directivele guvernamentale privind protecția angajaților și a vizitatorilor;
    • echiparea personalului cu echipamente de protectie (masti, manusi, dezinfectanti);
    • s-a stabilit o echipa si un manager responsabil pentru Medical Safety.
  1. Ce efecte credeți că va lăsa la nivel economic și pe piața de construcții această pandemie?

    R.: Pe termen scurt, impactul va fi unul de reducere a comezilor. Cat timp se va simiti aceasta influenta, acum nu pot sa prognozez. Cred ca cel mai puternic impact va fi in schimbarea comportamentului de cumparare al consumatorului. Sper ca dupa acest soc sa fim mai corecti, mai modesti si mai dispusi sa ne ajutam intre noi.

  1. Ce considerați că ar trebui întreprins pentru limitarea efectelor negative (la nivel guvernamental)?

    R.: Inteleg foarte bine greutatea in a lua decizii la nivel guvernametal. Exista o dilema morala, cel putin asa vad eu, resurse si impact versus vieti. Atunci cand oamenii devin numere, leadersipul este compromis, iar cele mai mari atrocitati se pot intampla.

    Solutii:

    • ajutor medical, de oriunde si sub orice forma este posibil;
    • resurse financiare puse la dispozitia companiilor romanesti care au jucat corect si care au sanse de revenire;
    • masuri de disciplina drastice;
    • comunicare onesta si clara.
  1. Ce mesaj aveți pentru angajați/ parteneri/ colaboratori, în aceste momente de încercare?

    R.: Echipa MCA precum si actionarii sunt pregatiti si fac toate eforturile pentru a trece impreuna prin acest eveniment.

Ciprian Oprea
General Manager